#1 Online check-in via Booking.com
Wist je dat Bookingplanner je toegang geeft tot de online check-in-functie van Booking.com? Door deze functionaliteit te activeren, kan je je gasten de mogelijkheid bieden om online in te checken voor reserveringen via Booking.com. Hoe werkt het? Je gasten ontvangen 48 uur voor aankomst een automatische e-mail of andere melding waarin ze worden verzocht om de persoonlijke gegevens te verschaffen die nodig zijn om in te checken. Vervolgens ontvangen ze verdere informatie over je incheckprocedure, waaronder instructies voor het verkrijgen van de sleutels.
Dit is een heuse win-win! Zowel jij als je gast besparen kostbare tijd, aangezien de persoonsgegevens al vooraf zijn verzameld en geverifieerd. Dankzij onze two-way-integratie met Booking.com wordt de informatie meteen doorgestuurd naar Bookingplanner. Lees meer over deze functionaliteit in ons helpcenter*.
* Je hebt een MyStardekk account nodig om ons helpcenter te kunnen raadplegen. Heb je er nog geen? Laat het ons weten via onderstaand contactformulier en we maken er een voor je aan!
#2 Snel & soepel facturatieproces
Op basis van hoe je je folio's indeelt, kan je een factuur maken per reservering, per kamer of zelfs meerdere reserveringen samenvoegen. Het is ook mogelijk om een maandelijkse factuur te maken voor trouwe zakelijke klanten en de extra's op een bepaalde folio kunnen apart aangerekend worden indien nodig. Verplichte kosten die op elke reservering van toepassing zijn, zoals toeristenbelasting of schoonmaakkosten, worden automatisch aan de factuur toegevoegd volgens je instellingen. Voor maximaal comfort kan je koppelen met een Payment Service Provider om online betalen mogelijk te maken. Als bovendien de betaalverzoekoptie in je Bookingplanner-account is geactiveerd, kan je gasten op elk moment een betalingsuitnodiging sturen met één druk op de knop.
Wil je nog meer tijd besparen en fouten beperken? Je kan je facturatieproces verder automatiseren door Bookingplanner te koppelen aan een van onze boekhoudpartners. Dankzij onze integratie met Billit kan je eenvoudig je facturen in het juiste formaat exporteren en delen met je boekhouder. Dit zal de hoeveelheid papierwerk, tijd en kosten voor jullie allebei aanzienlijk verminderen!
#3 Groepsreserveringen eenvoudig beheren
Wist je dat je veel tijd kan besparen door wijzigingen in bulk uit te voeren voor groepsreserveringen (reserveringen die uit meerdere kamers bestaan)? Je kan bijvoorbeeld alle accommodaties binnen de reservering selecteren en ze in één keer in- of uitchecken, het tariefplan aanpassen en extra's of opmerkingen toevoegen. Afhankelijk van de wensen van de gast kan je één folio voor de volledige reservatie gebruiken en alle kosten met één klik factureren of voor elke kamer een aparte folio aanmaken. De extra's kunnen ook apart aangerekend worden indien gewenst.
#4 Overzichtelijke lijsten die jouw dagelijkse routine vergemakkelijken
Wil je in één oogopslag zien wie er die dag incheckt, welke kamers schoongemaakt moeten worden of hoeveel gasten zullen aanschuiven voor het ontbijt? Bookingplanner genereert verschillende lijsten die je kan raadplegen en afdrukken via het dashboard of onder rapporten:
- Aankomst- en vertreklijst
Dankzij de aankomst- en vertreklijsten ben je volledig voorbereid op de dag en is je service persoonlijker doordat je altijd weet wie er in- of uitcheckt.
- Ontbijtlijst
De ontbijtlijst geeft je een overzicht van alle reserveringen met ontbijt inbegrepen (hetzij als onderdeel van het tariefplan of als extra). Onder rapporten kan je de ontbijtlijst opvragen voor een bepaalde dag of voor een bepaalde periode.
- Schoonmaaklijst
In deze dagelijkse lijst kan je de status van elke kamer nagaan en bijwerken. Je ziet er ook de actuele bezettingsstatus, het aantal personen, een herinnering om het beddengoed te vervangen en eventuele opmerkingen (die je via de reservering zelf kan toevoegen).
#5 Minder administratie dankzij automatisch gegenereerde rapporten
Bookingplanner maakt diverse rapporten op die jouw administratieve werklast helpen verminderen en je inzicht verschaffen in hoe jouw accommodatie het doet. Je vindt er statistieken over je:
- Inkomsten
- Bezettingsgraad
- Betalingen
- Boekingskanalen
- Annuleringen
- …
Moet je regelmatig bepaalde rapporten indienen bij de overheid, zoals voor de toeristenbelasting? Als je accommodatie gevestigd is in België, Luxemburg, Zwitserland of Nederland, kan je met Bookingplanner deze gegevens voor de gewenste periode exporteren in slechts een paar klikken.
Wil je meer weten over deze of andere Bookingplanner-functies?
Als je verdere vragen hebt of Bookingplanner All-in-one gratis wil uitproberen, kan je steeds contact met ons opnemen via onderstaand formulier. Wij helpen je graag om het meeste uit je Bookingplanner-abonnement te halen!