Waarom is een prijsstrategie belangrijk voor hotels?

Als je je prijzen niet afstemt op de markt loop je potentiële boekingen en opbrengsten mis, wat je winstgevendheid kan ondermijnen. Je prijsstrategie is dus een cruciaal aspect van de distributiestrategie van je hotel, B&B of vakantiewoning. Door je prijzen aan te passen aan de vraag en andere marktfactoren (dynamische prijszetting) kan je gasten overtuigen om bij jou te reserveren in plaats van een concurrent en meer verdienen op je reserveringen!

Een doeltreffende prijsstrategie houdt in:

  • Je prijzen aanpassen aan wat gasten bereid zijn te betalen.
  • Aantrekkelijke tarieven bieden die zorgen voor meer reserveringen.
  • Je bezettingsgraad, inkomsten en winstgevendheid maximaliseren.

Automatiseer je prijszetting om tijd te besparen

Het probleem met het voortdurend monitoren van de markt en het bijsturen van je kamerprijzen op verschillende boekingskanalen is dat je er gespecialiseerde tools en veel tijd voor nodig hebt. Dat is precies waar onze Pricing Manager van pas komt, de snelste weg naar optimale hotelprijzen!

Hoe werkt Pricing Manager?

  • Dagelijkse prijssuggesties op basis van data, AI & jouw voorkeuren.
  • Onmiddellijke prijsupdates op je OTA's en eigen website via de Channel Manager-integratie.
  • Maximale inkomsten met zo min mogelijk tijd en moeite, zodat jij je kan richten op je gasten.

Maximaliseer je omzet met de juiste hotelprijzen

Zonder optimale prijzen voor je kamers of vakantiehuis, loop je inkomsten mis. Onze Pricing Manager zorgt ervoor dat je altijd de juiste prijs op het juiste moment aanbiedt voor maximale inkomsten en winst. Je krijgt niet alleen meer boekingen door aantrekkelijkere prijzen te bieden dan de concurrentie, maar je verdient ook meer per boeking wanneer de vraag groot is.